افزایش نشانه هایی از عوارض دیابت در میان جوانان مبتلا به دیابت نوع 1

9 مارس 2015- تعداد کودکانی که نشانه های اولیه ی عوارض دیابت را در خود دارند رو به افزایش است همچنین کیفیت مراقبتهایی که در دسترس آنها است بر اساس محلی که زندگی می کنند به طور قابل توجهی متفاوت می باشد.

 بنابر گزارشی که از طرف سازمان ممیزی ملی دیابت کودکان صادرشده است 21 درصد از افراد مبتلا به  دیابت نوع 1 که بیش از 12 سال سن دارند علائم عوارض دیابت را دارا هستند. در فاصله ی سالهای 2013 تا 2014 دیابت در 26867 فرد صفر تا 25 سال تشخیص داده شد درحالیکه  یک سال قبل از آن این تعداد برابر با  25221 نفر بود که نشان دهنده ی افزایش 6 درصدی تنها درطی یکسال است.

شاید نگران  کننده ترین بخش این گزارش کیفیت  مراقبت های ارائه  شده به این  افراد است که به  شدت  با مکان زندگی آنها در ارتباط می باشد. کودکانی که درمناطق اقتصادی محروم انگلیس زندگی می کنند مدیریت کمتری برقند خون خود دارند.

علاوه بر این، درافراد سفید پوست کنترل بیماری بهتر از اقوام دیگراست که باز هم نشاندهنده ی تأثیر عوامل اقتصادی  بر کنترل قند خون است.

 در این گزارش آمده است که مراقبت های دیابت در کل بهبود  یافته است این تنها اختلاف درکیفیت  مراقبت بین غنی و فقیر است که افزایش یافته است.

برای هر فرد مبتلا به دیابت نوع 1 که بیش از 12 سال سن دارد باید هفت چک مهم بهداشتی بطور سالانه انجام گردد. در این گزارش آمده است که تنها 16 درصد از این افراد  تمام بررسی های سلامت را دریافت  می کنند.

 از سوی دیگر، نکته ی مثبت این گزارش بهبود کنترل قندخون یعنی مقدار هموگلوبین A1cدرمیان افراد  صفر تا 25 سال است: تعداد افرادی با سطح عالی کنترل قندخون از 15.8درصد درسال گذشته به 18.4درصدافزایش یافته است.

دکتر Justin Warnerسرپرست بالینی این سازمان میگوید: از یک طرف این تصویر مثبت است،کیفیت  مراقبت از کودکان وافراد  جوان مبتلا به دیابت بهبود یافته است اما هنوز ما با این چالش روبرو هستیم  که تعداد کودکانی که دیابت درآن تشخیص داده می شود رو به افزایش است و برخی علایم اولیه ی عوارض درازمدت این بیماری را نشان می دهند.

 ساراجانسون مدیرسیاست گذاری وارتباطات بنیاد تحقیقات دیابت نوجوانان JDRFمی گوید: اگر چه بهبود کنترل قندخون ما را خوشحال کرده است اما بروز نشانه های عوارض دیابت درمیان  جوانان  در این سن بسیار نگران کننده است. سیستم ملی بهداشت انگلیسی ومتخصصان مراقبتهای بهداشتی باید ارائه ی درمانها ومداخلات اولیه  برای جلوگیری از عوارض دیابت را بطور فوری  ارتقاء دهند تا به مدیریت  این بیماری  وکنترل عوارض آن کمک شود.

منبع :

 www.diabetes.co.uk/news/2015/mar/type-1-diabetes-cases-increasing-as-more-young-people-showing-signs-of-complications-91358953.html